Oldalak

2012. december 15., szombat

Almenü kezelés megvalósítása XML erőforrásban

Az almenü kezelés XML erőforrásban történő megvalósítása a következő képen történik: A project explorer-ben az erőforrások közül az activity-hez tartozó menü leíró XML-t kell megnyitni.


















Az almenü XML megvalósítását az alábbi példa szemlélteti:


    
    
    
        
            
            
        
    


A menü kezelésre pedig az alábbi java kód szükséges (a menüpontok kiválasztásra csak egy egyszerű Toast üzenetet jelenít meg):
package hu.globomax.submenudemo;

import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuItem;
import android.widget.Toast;

public class MainActivity extends Activity {

 @Override
 protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
  super.onCreate(savedInstanceState);
  setContentView(R.layout.activity_main);
 }

 @Override
 public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
  // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
  getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu);
  return true;
 }

 @Override
 public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {
  switch (item.getItemId()) {
  case R.id.item1:
   Toast.makeText(this, "Első menüpont kiválasztva", Toast.LENGTH_LONG).show();
   break;
  case R.id.item2:
   Toast.makeText(this, "Második menüpont kiválasztva", Toast.LENGTH_LONG).show();
   break;
  case R.id.submenu:
   Toast.makeText(this, "Almenüpont kiválasztva", Toast.LENGTH_LONG).show();
   break;
  case R.id.submenu_item1:
   Toast.makeText(this, "Almenüpont 1 kiválasztva", Toast.LENGTH_LONG).show();
   break;
  case R.id.submenu_item2:
   Toast.makeText(this, "Almenüpont 2 kiválasztva", Toast.LENGTH_LONG).show();
   break;
  default:
   break;
  }
  return true;
 } 
}
Az így elkészített almenü a telefonon az alábbi módon fog megjelenni:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése